Smanjite operativne troškove bankomata u vašoj mreži
Smanjite operativne troškove bankomata u vašoj mreži
Instalirajte bankomat u Vašem lokalu/trgovini
Instalirajte bankomat u Vašem lokalu/trgovini
Povećajte vaše prihode uz pomoć bankomata
Povećajte vaše prihode uz pomoć bankomata

Kupac

Naši bankomati mogu se pronaći diljem svijeta i osiguravaju svima siguran pristup gotovini. Želimo pružiti mogućnost plaćanja i biti tu kada je gotovina jedina opcija.

Naš je cilj da iskustvo na Euronet EFT bankomatima bude jednostavno, ali možda imate pitanja. U nastavku pronađite neka od najčešće postavljanih pitanja, zajedno sa savjetima o tome kako ostati siguran na bankomatu i nekoliko korisnih blogova.

Ako naiđete na problem s nekim od naših bankomata, kliknite gumb u nastavku da biste se povezali s našim timom za korisničku podršku.

Često postavljana pitanja

Pogledajte neka od naših često postavljanih pitanja

Naknade za dinamičku konverziju valuta na bankomatu

DCC (Dinamička konverzija valute) je usluga koja vlasnicima inozemnih kartica omogućava podizanje gotovine na bankomatu Euronet EFT-a i trenutno preračunavanje podignutog iznosa u kunama u iznos u domaćoj valuti korisnika, naplaćen sa računa korisnika prema važećem tečaju na taj dan. Na tečaj za preračunavanje koji koristi Euronet EFT primjenjuje se marža u postotku od 6.5-14.2% u odnosu na tečaj Europske središnje banke (ECB). Navedena marža se izračunava svaki radni dan. Točan postotak DCC marže prikazan je na svakom bankomatu. Korisnici mogu izabrati žele li koristiti DCC usluge Euronet EFT-a ili žele provesti transakciju bez obračuna DCC usluge.

Koji su trendovi u poslovanju s bankomatima u Hrvatskoj i Europi?

Potrošačke i trgovačke navike znatno su se promijenile u posljednjih 18 mjeseci pandemije, pa svjedočimo sve većemu korištenju tehnologije i češćim bezgotovinskim transakcijama. Korona kriza je ubrzala prijelaz na bezgotovinske opcije, a pojavile su se i mnoge digitalne banke i aplikacije koje sustavno osvajaju svoje mjesto i na tržištima Hrvatske i regije.

Gotovina je i dalje jedina alternativa eventualnim prekidima rada digitalnih sustava i prvi je izbor mnogih trgovaca kao najbrže i najizravnije sredstvo plaćanja. Ona je univerzalna, koriste ju svi bez obzira na godine i financijsku situaciju. Dodatno, gotovina je mnogima prvi izbor u upravljanju osobnim financijama jer ih sprječava da „virtualnom“, neopipljivom kupnjom prekomjerno opterete vlastiti budžet.

Razmišljate da postanete vlasnik bankomata? Evo što trebate znati.

Na tržištu se danas nudi opcija da i vi možete postati vlasnikom bankomata, ali svakako provjerite je li vam ta opcija najisplativija. Prije nego odlučite kupiti uređaj, nekoliko je stvari na koje biste trebali obratiti pažnju:

  • Ako samo neznatno pogriješite u procjeni broja transakcija na vašoj lokaciji, vaša cijela investicija dolazi u pitanje i vrlo ćete lako umjesto očekivanog prihoda ostvariti – gubitak.
  • Uvođenjem EUR-a kao valute plaćanja, broj transakcija od kojih se ostvaruje većina prihoda na bankomatima, past će za više od 50%
  • Trebate osigurati da vaš partner koji radi obradu poštuje sve sigurnosne i industrijske standarde i smjernice.
  • Ukoliko kupite bankomat, novi uređaj bit će skup, najčešće i više od deset tisuća eura.
  • Svi novi bankomati moraju imati elektrokemijsku zaštitu koja po uređaju košta oko 5.000 eura. Trenutno je takva zaštita teško dobavljiva u Hrvatskoj, a treba tek proći i niz regulatornih odobrenja.
  • Tehnologija i softver bankomata brzo će dotrajati ukoliko se ne budu stalno nadograđivali.

Koji su značajni troškovi za vlasnika bankomata i hoću li neke stavke trebati unaprijed platiti?

Da, postoje brojni troškovi vezani uz poslovanje bankomatima koje trebate uzeti u obzir, a uključuju:

  • Kupnja uređaja trošak je koji može iznositi od 10.000 do 15.000 eura.
  • Uslijedit će troškovi održavanja i upravljanja uređajem koji uključuju procesuiranje, softvere, stalnu nadogradnju te kontinuirano usklađivanje s bankarskim zahtjevima i propisima regulatora.
  • Elektro-kemijska zaštita, inteligentan je način zaštite koji novčanice označava neizbrisivom tintom u slučaju pokušaja krađe ili provale. Samo elektrokemijska zašita po uređaju košta oko 5.000 eura, pa iako svi bankomati u Hrvatskoj odnedavno moraju imati instaliran sustav elektro-kemijske zaštite, i dalje ga je vrlo teško nabaviti.

 

Imajući na umu investiciju, koja je značajna, vjerojatno je unosnije, a svakako sigurnije, iznajmiti dio vašeg prostora licenciranom operateru (kao što je, na primjer, Euronet), prepustiti mu upravljanje uređajem, odnosima s bankama i drugim dionicima, kao i dobavu i kontrolu gotovine. Pitajte Euronetove stručnjake kako ugovoriti fer i transparentnu suradnju bez skrivenih troškova.

Možete biti vlasnik bankomata, ali hoćete li od njega zaraditi?

Glavno pitanje koje si trebate postaviti je hoćete li zaraditi dovoljno da pokrijete troškove? Nema garancija da je mogućnost zarade veća ako ste vlasnik bankomata nego ako iznajmljujete prostor trećoj strani koja za vas postavlja bankomat i njime upravlja.

Skriveni troškovi vlasništva bankomata su brojni, kao i parametri koje treba uzeti u obzir ako želite ostvariti značaju zaradu:

  • Vaša lokacija, nalazi li se ona na području s visokim prometom.
  • Sastav vaših kupaca (domaći ili strani gosti).
  • Dostupnost bankomata drugih tvrtki.
  • Drugi servisi i objekti u blizini.

 

Partnerske tvrtke, poput Euroneta, procijenit će cijeli niz faktora vezanih uz poslovanje uređaja u njihovom vlasništvu, uključivši i potencijalni broj korisnika, te vam ponuditi fiksni mjesečni prihod za postavljanje bankomata u vaš prostor, bez ikakvih dodatnih i skrivenih troškova i bez rizika od gubitka. S Euronetovim bankomatom ne morate brinuti o održavanju uređaja, a pružamo i besplatnu podršku i tim koji vam je na raspolaganju za tehnička pitanja. Naši su ugovori fer, transparentni i s dobrim komercijalnim uvjetima.

Hoću li biti vlasnik bankomata? Ako kupim bankomat hoće li me Euronet podržati?

U slučaju suradnje sa Euronetom, Euronet ostaje vlasnik bankomata. Ako se odlučite na kupnju bankomata, Euronet vas ne može podržati, osim ako nije riječ o velikom broju bankomata, odnosno o financijskoj instituciji koja u svom portfelju ima veći broj bankomata. U svijetu trenutno mnoge banke, neovisno o njihovoj veličini, procjenjuju koliki broj bankomata da ostave u svojemu vlasništvu, te mnoge bankomate van poslovnica daju na upravljanje tvrtkama koje su za to specijalizirane, kako bi ostvarile maksimalni učinak uz minimalne troškove. Mnoge banke čak i u potpunosti predaju bankomatsko poslovanje za to specijaliziranim tvrtkama (poput Euroneta), dok neke banke razmišljaju i o smanjenju broja poslovnica, te o udruživanju s drugim bankama kako bi napravile svoju mrežu bankomata i u svakom trenutku bile dostupne svojim klijentima uz što manje troškove i za svoje poslovanje i za klijente.

Koju vrstu kartica prihvaća Euronet bankomat?

Euronet prihvaća sljedeće marke kartica: sve VISA kartice uključujući VPay, PLUS, Electron, sve MasterCard kartice uključujući Maestro i Cirrus, JCB, CUP/UPI (China Union Pay), ServiRed i AMEX.

Koji je maksimalni limit podizanja gotovine na dnevnoj bazi?

Ograničenje iznosa za dnevno podizanje gotovine ili broj dnevnih transakcija na bankomatima i POS uređajima nameće banka, a ne Euronet. Može se razlikovati ovisno o podrijetlu i vrsti kartice. Izdavatelj kartica moći će vam dati više detalja o ovome.

Tko je odgovoran ako bankomat ne radi?

Euronet. Ako postoji problem s bankomatom, odmah se obratite Euronet servisnom timu i oni će poduzeti potrebne radnje za popravak bankomata u najkraćem mogućem roku. Broj Euronet servisa je 0800 68 68 68.

Moja kartica je zadržana u bankomatu. Želim je nazad ... možete li mi ju vratiti?

Kada se kartica zadrži, to je obično zbog zahtjeva banke izdavatelja ili zbog pogreške vlasnika kartice (npr. vlasnik kartice nije uzeo karticu u dopuštenom vremenskom roku i kartica je zadržana iz sigurnosnih razloga). Nažalost, Euronet ne može vratiti zadržane kartice vlasniku kartice jer nas obvezuju pravila izdavatelja kartica i međunarodnih kartičnih organizacija, koje određuje postupke zadržavanja / uništavanja kartice. Molimo odmah kontaktirajte službu za korisnike Euroneta kao i svoju banku kako biste dobili daljnje upute.

Novac nije izdan, a moj račun je terećen. Kako mogu dobiti svoj novac natrag?

Molimo kontaktirajte Euronet tim za korisnike i vašu banku kako biste ih obavijestili o incidentu. Oboje će zajedno raditi na otklanjanju problema. Broj Euronet servisa je 0800 68 68 68.

Sigurnost bankomata

Budite sigurni na bilo kojem bankomatu uz ove korisne savjete

Provjerite bankomat

Prije korištenja bankomata uvijek provjerite nalazi li se na uređaju bilo kakvi neobični predmeti ili bilo kakvi tragovi oštećenja (npr. je li nešto stavljeno na čitač kartica)! Ako na bankomatu vidite bilo što neobično ili se prikaže poruka o pogrešci – nemojte koristiti uređaj.

Budite sigurni kod bankomata

Stojite pred bankomatom tako da nitko ne može vidjeti vaš PIN kôd ili koliko ste novca podigli. Predlažemo da sakrijete tipkovnicu za PIN rukama kada unosite kôd, a prije nego što uzmete svoj novac i karticu, pogledajte oko sebe, je li netko stao direktno iza vas?

Nikada

Nikada ne dajte strancima – nepoznatim ljudima nikakve podatke, posebno kartice, podatke o bankovnom računu ili PIN, čak i ako vam kažu da rade za banku. Uvijek se obratite izravno svojoj banci ili Euronetu!

Kontaktirajte nas
Besplatni telefon

Traži