Postoji li budućnost za bankomate?

Postoji li budućnost za bankomate?

S obzirom na ono što je svijet doživio u posljednjih 18 mjeseci i ogroman pomak u industriji plaćanja prema digitalnom mentalitetu i mentalitetu e-novčanika… Postoji li budućnost za bankomate? Mogu li se programeri i proizvođači bankomata prilagoditi svim novim zahtjevima platnog okruženja?

Teška pitanja! Bankomati se razvijaju u skladu s novim tehnologijama plaćanja otkad su izumljeni  1967. godine. Danas vidimo kako tehnologija na bankomatima podržava iskustvo bankarenja van poslovnica, a to iskustvo uključuje i video blagajnike, podizanje gotovine bez kartice i dostupnost višestrukih usluga. I to sve na uređaju malo većemu od kutije žitarica! Dakle, postavlja se pitanje…

Može li se bankomat razvijati kako bi zadovoljio potražnju za novom tehnologijom plaćanja?

Radi se o promjeni načina razmišljanja svakodnevnog korisnika. Kada bismo pitali 100 ljudi na ulici o uslugama koje bankomati nude, podizanje gotovine bilo bi prvo što bi im palo na pamet. Ali, bankomat je sposoban za mnogo više.

Bankomat ne služi samo za podizanje gotovine, bankovne upite ili promjene PIN-a. Sada ti uređaji mogu podržavati više usluga. S porastom međunarodnih digitalnih plaćanja u stvarnom vremenu u nekim su se slučajevima prilagodili potrebama i novim zahtjevima javnosti u pogledu plaćanja.

Hoće li se dizajn bankomata promijeniti na bolje?

Ali prvo moramo porazgovarati o slonu u sobi… cjelokupnom dizajnu bankomata. Budimo iskreni, bankomat nikada ne bi osvojio nijednu nagradu za ljepotu, ali hoće li se to promijeniti? S velikim, vodećim proizvođačima bankomata kao što su Diebold Nixdorf i NCR koji ponovno promišljaju dizajn bankomata, hoćemo li uskoro doživjeti trajnu promjenu u njihovom izgledu?

Neki od predloženih dizajna predstavljat će potpuni odmak od metalne kutije, više naginjući funkcionalnosti pametnih telefona i suvremenim dizajnima koji ne bi izgledali neumjesno niti u modernoj umjetničkoj galeriji. No, dok neki od dizajna budućnosti podižu obrve, postoji i određena sličnost s metalnom kutijom. Nadajmo se da ćemo uspjeti zadržati dio starog šarma bankomata dok krećemo naprijed. Nekoliko ideja za konceptualni dizajn možete pronaći ovdje. Voljeli bismo čuti vašu omiljenu!

Koju novu funkcionalnost možemo vidjeti?

Iako se izgled bankomata preispituje, on i dalje mora držati korak s promjenom tehnologije plaćanja koja je u posljednje dvije godine napravila velike korake naprijed. Jesu li bankomati pratili tempo? U nekim slučajevima, da! Bankomati su diljem Europe morali postati funkcionalniji, posebno smanjenjem broja poslovnica banaka i smanjenjem broja njihovih bankomata općenito. Nezavisni pružatelji usluga bankomata uskaču kako bi popunili tu prazninu. Bankomat sada mora funkcionirati, ne samo kao blagajnik, već i ponuditi mogućnost uplate, prihvaćanje čekova, plaćanje računa, izdavanje karata, pružanje e-kartica i tako dalje…

Novac na brzinu ili beskontaktno podizanje gotovine također postaju sve popularniji. Ali jednako tako, mogućnost podizanja gotovine bez kartice ili korištenjem pametnih telefona postaje sve raširenija. Bankomati sada mogu čitati barkodove, QR kodove i numeričke kodove za pokretanje procesa podizanja gotovine. To omogućuje da gotovina bude dostupna u hitnim slučajevima, osobito ako kartična plaćanja u to vrijeme nisu dostupna. Dakle, razvoj bankomata pomaže pristup gotovini na više načina. No, je li održivo kada je potreba za gotovinom zamijenjena opcijama digitalnog plaćanja? Rekli bismo… apsolutno!

Dakle, postoji li budućnost za bankomate?

Neće svi biti korisnici gotovine, ali bankomati imaju budućnost jer će postati višenamjenski uređaji  koji će nadopunjavati tehnologije plaćanja i zadovoljiti potrebe novog doba digitalnih plaćanja. Promijenit će se njihov dizajn, ali tek ćemo vidjeti kako. Nemojte se iznenaditi ako u budućnosti pristup bankomatu bude moguć putem aplikacije koja mu omogućuje da funkcionira kao pametan uređaj, nadovezujući se na sve zahtjeve potrebne bankama i njihovim klijentima …

Stalno prilagođavamo naše usluge kako bismo potrošačima ponudili sve više i više, ali ponekad nas strojevi mogu iznevjeriti… Evo tri bloga koja smo napisali kako bismo vam pomogli ako naiđete na problem na bankomatu.

“Bankomat mi je ukrao novac!”

“Bankomat mi nije dao moj novac!”

“Naknade pri korištenju bankomata”

Kontaktirajte nas
Besplatni telefon

Traži